DEC'10 D2 Come on! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jan Willem Sobering - WaarBenJij.nu DEC'10 D2 Come on! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jan Willem Sobering - WaarBenJij.nu

DEC'10 D2 Come on!

Door: Jan Willem Sobering

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

03 November 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Vandaag is het zaterdag, de temperatuur loopt weer op. Ik zit momenteel in mijn korte broek, een t-shirt en met zonder slippers op het balkon van het Geusthouse. Vanaf daar kijk ik neer op een rustig weggetje in het o zo drukke maar mooie Addis.
Maar er is meer. Ik ben al vanaf 10 uur op mijn mobiel aan het kijken. En elke keer check ik de tijd en denk ik twee uur terug naar Nederlandse tijd. 10 uur, dat is 8 uur in Nederland. 11 uur, dat is 9 uur in Nederland. En net toen ik weer keek was het 12:15, 10:15 in Nederland. Dit betekend dat mijn (eigenlijk moet ik onze D2, ik doe dit samen met Han Ziel) D2 van DEC’10 (Diepenheim EGVV Combinatie) gaat nu verzamelen. Want over een uurtje moeten ze in Noordijk tegen hun D1 voetballen. Een wedstrijd die ze kunnen winnen, en misschien wel moeten winnen. Ik leef met ze mee, zoals ik de meeste zaterdagen doe.
Het blijft toch een gekke gedacht, ik zit hier in Ethiopië en thuis in Nederland voetballen jongens die ik alleen in het begin van het seizoen heb meegemaakt, zowel op de trainingen als op zaterdag. In totaal hebben we elkaar denk ik een stuk of 10 keer gezien. Maar toch mis ik die “rotjongens”.
Ik hoop dat ze vandaag weer winnen, we staan namelijk 3e op de ranglijst. Er zit weer een goed eind resultaat in. Maar ik weet ook dat ze tijdens mijn afwezigheid onder een geweldige begeleiding staan van de heer Ziel en wat internleiders. Dus ik hoef mij geen zorgen te maken. Dus eigenlijk weet ik dat ze gaan winnen. Ik moet alleen wachten op de bevestiging die ik elke week weer krijg van Han.
Zet hem op Jongens!

  • 03 November 2012 - 11:18

    Hermy:

    Hee Jan Willem,

    voor het eerst lees ik je reisverlagen, geweldig leuk.
    wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    succes met alles en geniet van alles.

    groetjes van ons allemaal hier.

  • 03 November 2012 - 13:01

    Jorrit Klein Braskamp :

    Hoi Jan Willem,

    Wat een leuke verslagen. Volgens mij heb je het erg naar je zin.

    Mooi om te lezen hoeveel je nog betrokken bent bij de D2, ondanks de grote afstand.
    Je hebt in ieder geval goede inval-leiders. Ik hoor veel positieve geluiden.

    Maak er nog een leuke tijd van!

    Groet,
    Jorrit

  • 08 November 2012 - 22:39

    Jan Werner:

    Hoi neef JW
    nog en feitje over de jeugd en voetbal
    Roeltje heeft in zijn debuutwedstrijd tegen Oeken 2 x gescoord!
    En dat vondt ie vrij normaal!!

    Je opa heeft zijn verjaardag gevierd in restaurant de zonnebloem . Met zijn allen lekker gegeten! Volgend jaar bestel je maar 2 biefstukken!
    Rens en Manuela komen net terug van het rolstoelhockeyen ( vereniging Antilope in Arhem, en ze zoeken ook nog sponsoren!) en ik moet je de groeten doen!
    succes en enjoy!
    Groeten JW sr

  • 01 December 2012 - 19:28

    Wim Nummerdor:

    kippenvel als ik dit lees pik.
    Wel doorgaan in Ethiopie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Willem

The Ethiopia Xperience van Jan Willem Ik ben Jan Willem Sobering, 20 jaar oud, student Sport Gezondheid en Management op de HAN. En ik ga op een bijzondere manier stage lopen. Ik vlieg namelijk op 25 september naar Ethiopië om daar 3,5 maand stage te lopen.

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 8499

Voorgaande reizen:

25 September 2012 - 16 Januari 2013

The Ethiopia Xperience

Landen bezocht: